«ΜΠΛΕ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ» ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ – ΙΟΝΙΟΥ: ΈΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ-

Ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής – Ιονίου, γνωστός ως Μπλε Διάδρομος (Blue Corridor), με έκταση περίπου 1500 χιλιόμετρα, είναι ένα φιλόδοξο έργο, που εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών. Συνολικά 8 χώρες εμπλέκονται στο συγκεκριμένο έργο: Αλβανία, Κροατία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα, Μαυροβούνιο, Ιταλία, Σερβία και Σλοβενία.

Μετά από πολλές προσπάθειες, το έργο εντάχθηκε, τελικά, σε χρηματοδότηση από το επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), στο πλαίσιο των έργων που θα στηρίξουν την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα έργα στην Κροατία έχουν προχωρήσει σε σημείο που εκτιμάται πως το κροατικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα παραδοθεί έως τα τέλη του έτους.

Ελλάδα και Μαυροβούνιο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Στην Ελλάδα αναλογεί η σύνδεση των 60 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Το σχέδιο προβλέπει 1+1 λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, με συνολικά 14 ανισόπεδους κόμβους. Στη συνέχεια ο Μπλε Διάδρομος θα συνεχίζει στην Ιόνια Οδό.

Υπ. Υποδομών: Δημοπράτηση μέσα στο 2022

Την είδηση επιβεβαίωσε ο Γιώργος Καραγιάννης, υφυπουργός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές.

«Συζητήσαμε για τα έργα υποδομών που υλοποιούνται στην Ελλάδα και την Αλβανία με έμφαση στον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά. Η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά στην υλοποίηση του “Blue Corridor” με τη δημοπράτηση του συγκεκριμένου οδικού άξονα ταχείας κυκλοφορίας, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, εντός του 2022» σημείωσε στην ιστοσελίδα newmoney ο Γ. Καραγιάννης.

«Η βελτίωση της σύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις σχέσεις των δύο χωρών καθώς μέσω του οδικού άξονα θα εξυπηρετείται και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ενώ η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά θα εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος όγκος χρηστών της» τονίζει ο Γ. Καραγιάννης. «Σε τοπικό επίπεδο, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά θα αναβαθμίσει την κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων, θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ΄ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς. Πέρα, όμως, από τις συγκοινωνιακές δυνατότητες της περιοχής, θα δώσει νέα πνοή στην οικονομική δραστηριότητα.»

 

Πηγή: newmoney.gr