Την ώρα που οι πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα, και ιδιαίτερα στις νησιωτικές, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, βιώνουν τη συρρίκνωση κάθε δημόσιας υπηρεσίας, από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025 μπαίνει οριστικό «λουκέτο» σε 204 καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).
Με πρωτοβουλία της Βουλευτή Επικρατείας Πόπης Τσαπανίδου κατατέθηκε σήμερα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών από 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής Άρτας Όλγα Γεροβασίλη, με την οποία ζητούν απαντήσεις για τις σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και δημογραφικές συνέπειες της απόφασης καθώς και για τη διαχείριση των δημόσιων πόρων που έχουν ήδη διατεθεί για την «ανασυγκρότηση» του Οργανισμού.
Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, με την πλήρη ανοχή – αν όχι καθοδήγηση – της κυβέρνησης, επικαλείται έναν αόριστο «μετασχηματισμό» για να δικαιολογήσει μια πολιτική σταδιακής αποδόμησης του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, που εξυπηρετεί εδώ και δεκαετίες τον πολίτη, τον μικροεπαγγελματία και τον συνταξιούχο ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας.
Παρά την κρατική ενίσχυση των 280 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται και πάλι σε τροχιά οικονομικού αδιεξόδου, χωρίς διαφάνεια για το πού και πώς αξιοποιήθηκαν τα κονδύλια αυτά. Η δε κυβέρνηση καθυστερεί την καταβολή των αποζημιώσεων για την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία, θέτοντας εν αμφιβόλω την ίδια τη δυνατότητα των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στο κοινωνικό τους έργο.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ ζητούν από τους αρμόδιους Υπουργούς:
Να παρουσιάσουν τυχόν μελέτη κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων για τις περιοχές που χάνουν το μοναδικό τους ταχυδρομείο.
Να γνωστοποιήσουν το ύψος των οφειλών του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ και το χρονοδιάγραμμα εξόφλησής τους.
Να δημοσιοποιήσουν τον τρόπο διάθεσης της κρατικής ενίσχυσης και τυχόν αποτελέσματα ανεξάρτητου ελέγχου.
Να δεσμευτούν για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και τον δημόσιο χαρακτήρα του Οργανισμού.
Η επιλογή της κυβέρνησης να αφήσει τον ιστορικό δημόσιο ταχυδρομικό φορέα να συρρικνωθεί και να αποδυναμωθεί εντάσσεται σε μια συνολικότερη στρατηγική ιδιωτικοποίησης των δημοσίων υπηρεσιών, που υπονομεύει την κοινωνική συνοχή και βαθαίνει τις ανισότητες ανάμεσα σε κέντρο και περιφέρεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ τονίζει ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι απλώς μια επιχείρηση, αλλά ένας θεσμός με κοινωνική αποστολή. Η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία είναι δικαίωμα όλων των πολιτών και δεν πρέπει να καταστεί προνόμιο των λίγων.
















